PERS

Voor vragen over Pizza Hut kunt u terecht bij onze marketing en pr afdeling, mail hiervoor naar marketing@pizzahut.nl

Persbericht “Pizza Hut”   –  dinsdag 15 november 2016

 

Pizza Hut maakt comeback in Nederland

Na een afwezigheid van meer dan 15 jaar betreedt fastfood formule Pizza Hut de Nederlandse markt. De ondernemers Soeniel en Rakesh Sewnarain gaan samen met Yum! (moedermaatschappij van Pizza Hut, KFC en Taco Bell) in Nederland de komende jaren meerdere Pizza Hut Express vestigingen openen.

De ambitie is om binnen 3 jaar, minimaal 15 corporate owned Pizza Hut Express vestigingen op high traffic locaties, zoals stations en drukbezochte winkelcentra te openen.  Hiernaast is het de bedoeling dat na de eerste vestigingen ook een actief franchisebeleid gevoerd gaat worden en franchise nemers geworven gaan worden.

Soeniel: “Pizza Hut kent in Nederland nog steeds een naamsbekendheid van 90%. Een groot deel van de bevolking is dan ook nog in de veronderstelling dat Pizza Hut vele filialen in Nederland exploiteert. In België heeft Pizza Hut zelfs meer filialen dan merken zoals McDonalds of Quick/Burger King. De formule heeft nooit aan kracht ingeboet en gezamenlijk met YUM! gaan we voor een landelijke dekking van Pizza Hut in Nederland”.

Voor meer informatie zie onderstaande contactgegevens:

PH Express Holding:

Soeniel Sewnarain : soeniel@pizzahut.nl

14.378 ontmoetingen tijdens WerkWeek

Meer dan 14.000 ontmoetingen tijdens 60 regionale evenementen vonden plaats tijdens de WerkWeek. In heel Nederland maakten jongeren en werkgevers kennis met elkaar vóór de echte sollicitatie. Minister Lodewijk Asscher trapte de week af op een matchingsevent in Utrecht en wees de jongeren erop dat een ontmoeting kan leiden tot een match op werk. ‘Jullie hebben hier de kans om een werkgever te ontmoeten. Dan kan een vonk overspringen. En dat is precies wat er nodig is. Er is iets wat jullie kunnen, wat nog niet gezien wordt, wat je niet ziet op het cv en in de brief, maar wat er wél is.’

Minister Lodewijk Asscher en empwermentcoach Lucia Rijker ontmoeten jongeren en werkgevers tijdens het Matchingsevent op de Startdag van de WerkWeek in Utrecht.

Ontmoetingen helpen negatieve beeldvorming overbruggen

Veel jongeren maken op papier geen goede eerste indruk bij werkgevers. Door hun naam, het ontbreken van een diploma of gewoon doordat ze al een poos werkloos thuiszitten, hebben werkgevers een minder positief beeld van ze. Ontmoetingen kunnen negatieve beeldvorming helpen overbruggen. Dan kunnen jongeren laten zijn wie ze zijn en wat ze kunnen. Vincent Ouwerkerk van Fit for free was aanwezig op het matchingsevent van Friss & Fruitig, een 3-daags event in regio Holland Rijnland (Leiden). Jongeren werden klaargestoomd voor de match met een werkgever en een bezoek aan het bedrijf. ‘Dit is natuurlijk echt één op één en je hoort gelijk de verhalen achter de mens. Als je dat via een formulier doet, dan hoor je dat allemaal niet, dus het is veel directer.’

Lucia Rijker: ‘Blijf solliciteren’

Het is wel belangrijk dat de jongeren goed zijn voorbereid op de ontmoeting. In Utrecht gaf Lucia Rijker een krachtige peptalk om het zelfvertrouwen van de jongeren te boosten. De bokslegende drukte de jongeren op het hart vooral niet op te geven: ‘Blijf solliciteren, ook als het niet lukt. Blijf solliciteren, ook als de baan die je net achter je hebt, niet een match was. Blijf in beweging.’ Dat dat werkt, bewijzen ook Selma en Khalil, die niet opgaven en met hulp van de gemeente waar ze wonen, inmiddels aan het werk zijn.

Empowerment

De jongeren in Utrecht waren onder de indruk van de woorden van de empowermentcoach. ‘Direct, eerlijk en in begrijpelijke taal. Echt een boodschap waar ze iets mee kunnen’, aldus Kyra de Boer, adviseur Werk bij UWV WERKbedrijf. Bijna alle 31 jongeren zijn een week later op sollicitatiegesprek geweest bij werkgevers als NS Retail, Sandd, T-zorg, Timing, Randstad en Pizzahut.

Iedere jongere telt

Een mooi resultaat, juist omdat het gaat om jongeren wiens toekomst zonder een persoonlijke aanpak onzeker is, aldus Tine de Zeeuw, manager Werkzoekenden Dienstverlening bij het UWV WERKbedrijf Midden-Utrecht. Het vraagt geduld en volharding om hun zelfvertrouwen en motivatie op te krikken. ‘Dit zijn kwetsbare jongeren, bij hen komt niets aanwaaien. We moeten er echt alles aan doen, met gemeenten en werkgevers, om hen de kans te geven die ze verdienen. Iedere jongere telt.’

Maak de match

De vele ontmoetingen in de regio’s zijn georganiseerd door de 35 arbeidsmarktregio’s. Team Aanpak Jeugdwerkloosheid bedankt alle jongeren, werkgevers, gemeenten, UWV, scholen en samenwerkingspartners. Zonder hen waren al deze ontmoetingen niet mogelijk geweest. De WerkWeek is onderdeel van de Aanpak Jeugdwerkloosheid. Ook na de WerkWeek blijven jongeren, werkgevers en professionals elkaar ontmoeten. Zo maken we keer op keer de match op werk. Want alleen zo bieden we jongeren een goede start.

Utrecht – Pizza Hut opent filiaal op Centraal Station


UTRECHT – Woensdagmorgen 12 april werd het nieuwe filiaal van Pizza Hut rond 12.00 uur geopend in de stationspassage op station Utrecht Centraal.

De eerste 100 bezoekers worden getrakteerd op een gratis pizza-punt. Liefhebbers kunnen kiezen uit zes verschillende pizza’s, maar ook salades, desserts en drankjes nuttigen.

De Pizza Hut is een wereldwijde formule, maar al enige tijd niet meer actief binnen Nederland. De pizzaketen maakt onderdeel uit van een groot Amerikaans bedrijf dat in de jaren tachtig zowel Pizza Hut als kiprestaurant KFC gelijktijdig in Nederland introduceerde. In Nederland werden de filialen hoofdzakelijk alleen op de stations geintroduceerd. Hoewel KFC nog steeds actief is heeft de Pizza Hut zich in de jaren 90 juist teruggetrokken uit Nederland. Dat kwam vooral omdat de NS eind jaren negentig besloot het heft in eigen handen te nemen met de horecazaken op stations. De Pizza Hut had toen besloten zich terug te trekken.

     

Rotterdam, 23 juni 2017

Pizza Hut start met bezorging via Thuisbezorgd.nl

Pizza Hut betreedt de Nederlandse bezorgmarkt. Vanaf vandaag start de Amerikaanse keten met de mogelijkheid pizza te laten bezorgen. Thuisbezorgd.nl bezorgt de bestellingen per elektrische fiets.

Pizza Hut Express Utrecht bijt het spits af en naar verwachting volgen andere filialen spoedig. De pizzaketen maakte in november vorig jaar al bekend terug te keren naar Nederland en zet haar comeback nu kracht bij door te starten met bezorging via Thuisbezorgd.nl.

Soeniel Sewnarain van Pizza Hut Nederland: ”Wij hebben met Thuisbezorgd.nl de beste partner voor onze bezorgstrategie. Als wereldwijd marktleider op het gebied van pizzarestaurants is het voor ons een logische keuze om met de beste bezorgservice van Nederland te werken om onze pizza’s vers en op tijd bij onze gasten te bezorgen.”

Thuisbezorgd.nl streeft met meer dan 7.000 verschillende restaurants naar een zo divers mogelijk aanbod voor haar gebruikers. Head of Sales Joey Bloemendal: ”Wij zijn enorm blij dat Pizza Hut deze stap samen met ons zet. Wij hebben inmiddels veel ervaring met het bezorgen van eten per elektrische fiets en kunnen daardoor snelheid en kwaliteit van
de bezorging garanderen.”

Bezoek de thuisbezorgd pagina voor meer informatie en het bestelassortiment : http://www.pizza-hut-express-utrecht.nl/menu